cakebear

Alla inlägg under juni 2012

Av Elin - 21 juni 2012 20:31

Hejhej! 

Nu har jag bakat och det blev vaniljbullar och små tårtor.


Små tårtor

 


Ingredienser: 


Tre vanliga tårtbottnar

Jordgubbs sylt (går bra med annan sylt också)

Vaniljsås

Grädde

Marabou mjölchoklad

_______________________________________________________________

Gör såhär: 


1. Ta ett glas och tryck och skruva ner det ordentligt igenom tårtbottnarna och peta sedan ut dom ur glaset försiktigt med en kniv.

2. Sära på dom försiktigt. Börja med den undre delen av tårtan och häll sylt på den.

3. Ta den mittersta delen och sätt på den på den nedre delen. Häll sedan vaniljsåsen på den.

4. Sätt på toppen på mittendelen och ta på grädde runt hela tårtan.

5. Riv marabou mjölkchoklad över grädden.

Klart!

 


Mini tårtan

    

Vaniljbullar

Av Elin - 21 juni 2012 12:15

Hej på er! 

Nu sitter jag och tittar på tv hemma och är typ sjuk... Min hals gör ont när jag sväljer och jag är helt förstörd.

Och det är ju midsommar i morgon, sen på på måndag fyller jag år! Ååh, vill inte vara sjuk då!


Idag ska jag försöka bli frisk och baka. Jag ska baka bullar och något mer.


Puss bloggen!

Av Elin - 15 juni 2012 10:53

Hejhej!

Glömde att lägga in bilden som vi vann med i går på fototävlingen. Så jag lägger in den nu.


 

Det är jag på bilden och det var Hannah som fotograferade.

Av Elin - 14 juni 2012 20:37

Tja allihopa!

Nu har jag kommit hem från Schools Out. Jag var där med Hannah och Cajsa.

Där lockade vi håret, var med i en fototävling (som vi vann) och haft skit kul!

Nu ska jag bara ligga och chilla framför tv:n.


Puss bloggen!


 

Lockat håret! :)

Av Elin - 14 juni 2012 11:15

Hej alla glada!

Nu sitter jag här i värmen och är så glad för att vi har fått SOMMARLOV!

Mormor och morfar är här och vi har ätit äppel och jordgubbspaj som mormor har gjort. *Mums*


Nu ska jag ut och leka med min brorsa.


Puss bloggen!


     



Av Elin - 12 juni 2012 11:27

Hej på er!

Nu tänkte jag att ni skulle få ett recept på tonfisksallad, sommarens godaste sallad!

När vi är ute med båten så äter vi ofta det. Det är enkelt och snabbt att göra.


Ingredienser:

Paprika

Gurka

Sallad

Tomat

Majs

Fetaost/Mozzarella

Tonfisk


Välj själv hur mycket du vill ha.

______________________________________


Gör så här:

1. Skär alla grönsaker och fetaosten/ mozzarellan i lagom stora bitar och lägg dom i en skål.

2. Häll i tonfisk i skålen med grönsakerna i och blanda runt det lite.

3. Nu kan du krydda salladen om du vill. Du kan ha i lite salt, peppar eller så kan du hälla i olivolja.

4. Nu är det klart och kan serveras.


Tips: Du kan koka makaroner och ha i också.

______________________________________



Puss bloggen!                                       

                                                  
                                                  
     


Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Cakebear


Ovido - Quiz & Flashcards